365 DESIGN

매산등 순례길 굿즈

Maesan-dong Pilgrimage Trail Merchandise 

100년 전 선교사가 걸었던 매산등 순례길을 주제로, 역사적 의미와 탐방의 즐거움을 담아낸 디자인 프로젝트를 진행.


We carried out a design project centered on the Maesan-dong Pilgrimage Trail, a path walked by missionaries a century ago, capturing its historical significance and the joy of exploration.

DESIGN

순례길 리플렛은 어린이들이 흥미를 느낄 수 있도록 스티커와 결합된 형태로 제작하였으며, 순례길 지도를 기반으로 한 퍼즐과 자석 세트를 추가적으로 개발하여 체험형 요소를 강화했습니다. 어린이를 주요 타겟층으로 설정하여, 시각적 편안함과 접근성을 고려한 부드럽고 친근한 디자인 요소와 은은하면서도 밝은 컬러 팔레트를 적용하였습니다. 이를 통해 학습과 재미를 동시에 제공하는 완성도 높은 콘텐츠를 구현했습니다.

 

The pilgrimage trail leaflet was designed in a format combined with stickers to capture children's interest. Additionally, we developed a puzzle and magnet set based on the pilgrimage trail map to enhance the interactive experience. With children as the primary target audience, we incorporated soft and friendly design elements, ensuring visual comfort and accessibility, and applied a subtle yet bright color palette. Through this approach, we created high-quality content that delivers both educational value and fun.

STUDIO 365_DESIGN

MAESAN-DONG PILGRIMAGE TRAIL MERCHANDISE  




GENERAL 

KIM MIN JUN 


DESIGN 

LEE SEOL MIN 


BUSINESS OPERATION 

YU JI YEON

365 DESIGN

매산등 순례길 굿즈

Maesan-dong Pilgrimage Trail Merchandise

MAESAN-DONG PILGRIMAGE TRAIL MERCHANDISE



100년 전 선교사가 걸었던 매산등 순례길을 주제로, 역사적 의미와 탐방의 즐거움을 담아낸 디자인 프로젝트를 진행.


We carried out a design project centered on the Maesan-dong Pilgrimage Trail, a path walked by missionaries a 

century ago, capturing its historical significance and the joy of exploration.

DESIGN



순례길 리플렛은 어린이들이 흥미를 느낄 수 있도록 스티커와 결합된 형태로 제작하였으며, 순례길 지도를 기반으로 

한 퍼즐과 자석 세트를 추가적으로 개발하여 체험형 요소를 강화했습니다. 어린이를 주요 타겟층으로 설정하여, 

시각적 편안함과 접근성을 고려한 부드럽고 친근한 디자인 요소와 은은하면서도 밝은 컬러 팔레트를 적용하였습니다. 

이를 통해 학습과 재미를 동시에 제공하는 완성도 높은 콘텐츠를 구현했습니다.

 

The pilgrimage trail leaflet was designed in a format combined with stickers to capture children's interest. 

Additionally, we developed a puzzle and magnet set based on the pilgrimage trail map to enhance 

the interactive experience. With children as the primary target audience, we incorporated soft and friendly design elements, 

ensuring visual comfort and accessibility, and applied a subtle yet bright color palette. Through this approach, 

we created high-quality content that delivers both educational value and fun.





STUDIO 365_DESIGN

MAESAN-DONG PILGRIMAGE TRAIL MERCHANDISE


GENERAL               DESIGN                    BUSINESS OPERATION

KIM MIN JUN          LEE SEOL MIN         YU JI YEON